Shizoku-Ryu Jiu-jitsu - logo

..:: Uwagi o treningu ::..




Trening Jiu-Jitsu tak jak i w innych Sztukach Walki oraz Dyscyplinach Sportowych rozpoczyna się od rozgrzewki. Rozgrzewka ma na celu rozruszanie wszystkich stawów i mięśni. Przygotować je do wysiłku, jakim jest właściwy trening. Intensywność rozgrzewki jest różna i zależy od tego, co zaplanowaliśmy do przetrenowania w części głównej zajęć. Jeśli na przykład planujemy powtórkę i naukę nowych form technicznych to rozgrzewka nie może być zbyt intensywna gdyż zmęczeni uczniowie nie będą w stanie skupić się na wymaganej precyzji ruchu. Gdy przykładowo planujemy zajęcia szybkościowo - kondycyjne to rozgrzewka musi być na tyle intensywna, aby w czasie zajęć nie wystąpiły kontuzje.

Część główna zajęć jest z zasady najdłuższa. Tutaj powtarzamy poznane formy techniczne, poznajemy nowe oraz uczymy się, w jaki sposób połączyć w całość poznany materiał, aby to nie był zbiór poodrywanych form i tricków technicznych, ale SYSTEM, z którego możemy wybrać to, co jest nam potrzebne w danej chwili i sytuacji a także zmodyfikować i zmiksować poznaną wiedzę, żeby powstało coś, co w tym konkretnym przypadku będzie najbardziej skuteczne.

W części końcowej znajdują swoje miejsce ćwiczenia siłowe (choć moim zdaniem lepiej jest je rozłożyć w czasie całego treningu, gdyż wtedy jest mniej "zakwasów" w mięśniach) lub akrobatyka a także walki. Naukę walki rozpoczyna się od zabawy i bardzo dużej ilości ćwiczeń wstępnych do walk. Trzeba tutaj zaznaczyć, że w walce w Jiu-Jitsu używa się wszystkich nauczonych form technicznych, czyli kopnięć, uderzeń, dźwigni, rzutów, duszeń, walki na ziemi, itd.

Każdy trening rozpoczyna się i kończy od ćwiczeń oddechowo - medytacyjnych.
Po treningu jest czas na teorię, pytania uczniów itp.


 

www.goods.pl  - sklep internetowy